به نقل از رویترز شرکت نیسان موتور روز پنجشنبه با شرطی در قرارداد ۱.۴ میلیارد دلار با شریک چینی خود برای ساخت یک کارخانه بزرگ تولید باتری که ۱۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه در سال تأمین خواهد کرد ، در انگلیس قراردادی می بندد تا آینده برق خود را در اروپا شارژ کند. از جمله یک مدل کراس اوور جدید.

تیتان های صنعت خودرو با مواجهه با عمیق ترین تغییر تکنولوژی در یک قرن گذشته ، در تلاشند تا باتری خود را در نزدیکی کارخانه هایی که خودروهای الکتریکی تمیزتر آینده را تولید می کنند ، تأمین کنند.

نیسان حمایت خود را از کارخانه ۹ گیگاوات ساعت (GWh) به عنوان نمایانگر جوان سازی صنعت خودرو انگلیس ارائه داد ، که به مدت پنج سال با این ترس روبرو شده است که Brexit می تواند بقیه بازارهای اروپا را قطع کند.

اشوانی گوپتا ، مدیر عامل نیسان ، در کارخانه ساندرلند که ۷۰ درصد از وسایل نقلیه خود را به اتحادیه اروپا صادر می کند ، به خبرنگاران گفت: “این پروژه نمایش تجدید حیات صنعت اتومبیل انگلیس است.”

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون گفت این اقدام نیسان “رای اعتماد عمده ای به انگلیس و کارگران بسیار ماهر ما در شمال شرق است”. نیسان گفت انگلیس از این طرح حمایت کرده است ، اما هیچ گونه تضمین یا مشوقی را در این باره توضیح نداده است.

سرمایه گذاری ۱ میلیارد پوندی (۱.۴ میلیارد دلاری) توسط نیسان ، شریک چینی آن Envision AESC و دولت محلی در شمال شرقی انگلیس باعث ایجاد ۶۲۰۰ شغل در کارخانه ساندرلند و زنجیره های تأمین انگلیس خواهد شد.

نیسان برای تولید یک خودرو کراس اوور تمام برقی نسل جدید در این کارخانه تا ۴۲۳ میلیون پوند هزینه خواهد کرد ، جایی که در حال حاضر خودروی الکتریکی LEAF و کراس اوور SUV قشقایی را تولید می کند. این وسیله نقلیه جدید هنوز مشخص نشده است و هیچ تاریخی برای راه اندازی وجود ندارد.

آینده برق

در حالی که قدرت های جهانی سعی می کنند با لغو موتور احتراق داخلی گازهای فسیلی ، میزان انتشار کربن را کاهش دهند ، انگلیس متعهد شده که فروش خودروهای جدید دیزلی و بنزینی را از سال ۲۰۳۰ ممنوع کند.

گرچه برق رفتن سخت است.

چین در تولید باتری های وسایل نقلیه الکتریکی و پردازش مواد معدنی مورد استفاده برای تولید آنها مسلط است ، هرچند ایالات متحده و اروپا در تلاشند این میزان را جبران کنند.

رهبران غربی ، از جمله جانسون ، انزجار دارند که صدها هزار شغل خودرو – اغلب در حوزه های حساس سیاسی – را با وارد کردن باتری از چین به جای تولید در داخل ، فدا کنند.

و تا زمانی که انگلیس نتواند زنجیره تولید باتری و زنجیره تأمین خود را ایجاد کند ، خطر از دست دادن اعتبار چهار دهه خود را به عنوان دروازه سرمایه گذار پسند برای شرکت های برتر که قصد صادرات به بقیه اروپا را دارند ، دارد.

Envision می تواند ۱.۸ میلیارد پوند اضافی در نیروگاه باتری سرمایه گذاری کند تا ظرفیت تولید را تا ۲۵ گیگاوات ساعت افزایش دهد و تا سال ۲۰۳۰ ۴۵۰۰ شغل جدید در منطقه ایجاد کند. ظرفیت بالغ بر ۳۵ گیگاوات ساعت در سایت وجود دارد.

ژانگ لی ، بنیانگذار و مدیر اجرایی گروه Envision ، به رویترز گفت: “ما همچنین می خواهیم اکوسیستم تأمین را در کشور ایجاد کنیم – اما شما به توده حیاتی احتیاج دارید.”

ژانگ گفت که کارخانه تولید باتری می تواند سایر تولیدکنندگان را تأمین کند و امیدوار است که با افزایش ظرفیت ، توانایی صادرات از جمله به اروپا را داشته باشد.

هنوز هم ، انگلیس از ظرفیت باتری نصب شده ای که برای تأمین انرژی اتومبیل های برقی در طولانی مدت به آن نیاز دارد ، بسیار کم است و جایگزینی این فناوری وجود دارد.

باب هانکه ، استادیار اقتصاد سیاسی در دانشکده اقتصاد لندن ، گفت: “تولید و تولید باتری در حال حاضر کاملاً شلوغ است – حتی هرج و مرج.” “هرگونه سرمایه گذاری اکنون خطر بسته شدن گزینه های پیشرفته تر از نظر فنی را چند سال دیگر در معرض خطر قرار می دهد.”

نیسان گفت که کراس اوور جدید که قرار است بر روی پلت فرم Alliance CMF-EV ساخته شود و شرکای آن رنو و میتسوبیشی مشترکاً ساخته اند ، به بازارهای اروپا صادر شود.

BREXIT

پایتخت ژاپن از اوایل دهه ۱۹۸۰ ، زمانی که نخست وزیر وقت مارگارت تاچر ، نیسان را ترغیب کرد نیسان را برای ساخت نیروگاهی در ساندرلند در یک فرودگاه قدیمی استفاده کند ، از انگلیس به عنوان دروازه ورود به اروپا استفاده کرده است.

سرمایه گذاران ژاپنی نگران بودند که رای Brexit – که به ویژه در ساندرلند بسیار قوی بود – شرط بندی های خود را رد کند.

یک معامله جدید تجاری که سال گذشته با اتحادیه اروپا توافق شد ، اجازه تجارت آزاد اتومبیل را می دهد اما با یک خطر خطرناک در مورد قوانین مبدا – حداقل ۴۰٪ از ارزش خودرو باید در انگلستان یا اتحادیه اروپا تولید شود تا به فروش برسد بلوک

این نیاز از سال ۲۰۲۷ به ۵۵ درصد افزایش می یابد – جزئیات اساسی که به این معنی است که باتری وارداتی ، که می تواند نیمی از قیمت فروش خودرو را تشکیل دهد ، بازار اروپا را برای کارخانه های اتومبیل مستقر در انگلیس بسته می کند.

مدل جدید کل سرمایه گذاری نیسان در کارخانه ساندرلند را از ۵ میلیارد پوند گذشته است.

گیوم کارتیه ، رئیس نیسان برای آفریقا ، خاورمیانه ، هند ، اروپا و اقیانوسیه به رویترز گفت: “این یک شلیک نیست ، این یک ماشین نیست ، این برنامه است و این برای ۱۰ سال نامزدی است.”

0

دیدگاهتان را بنویسید